1. Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ
Είναι πολύ σημαντικό ο γονιός να ενημερωθεί πρώτα αυτός σωστά και στη συνέχεια να ενημερώσει και να εξηγήσει αναλυτικά στο παιδί τι πρόκειται να δει και να αντιμετωπίσει. Είναι κρίσιμο ο γονιός να παρουσιάσει τη θετική πλευρά του σχολείου αληθινή και όχι ωραιοποιημένη. Να τονίσει στο παιδί ότι θα γνωρίσει νέους φίλους, ότι θα μάθει καινούρια πράγματα, ότι θα παίζει πολλά παιχνίδια, ότι θα πηγαίνει εκδρομές, ότι θα εξασκήσει νέες δραστηριότητες. Είναι πολύτιμο οι γονείς και τα μεγαλύτερα αδέλφια να μεταδώσουν ενθουσιασμό και θετική σκέψη, να κινήσουν την περιέργεια και το ενδιαφέρον του παιδιού.
Είναι πολύ σημαντικό ο γονιός να ενημερωθεί πρώτα αυτός σωστά και στη συνέχεια να ενημερώσει και να εξηγήσει αναλυτικά στο παιδί τι πρόκειται να δει και να αντιμετωπίσει. Είναι κρίσιμο ο γονιός να παρουσιάσει τη θετική πλευρά του σχολείου αληθινή και όχι ωραιοποιημένη. Να τονίσει στο παιδί ότι θα γνωρίσει νέους φίλους, ότι θα μάθει καινούρια πράγματα, ότι θα παίζει πολλά παιχνίδια, ότι θα πηγαίνει εκδρομές, ότι θα εξασκήσει νέες δραστηριότητες. Είναι πολύτιμο οι γονείς και τα μεγαλύτερα αδέλφια να μεταδώσουν ενθουσιασμό και θετική σκέψη, να κινήσουν την περιέργεια και το ενδιαφέρον του παιδιού.
2. Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ
Η ψυχολογική ετοιμότητα της οικογένειας είναι νευραλγικής σημασίας
για τη διαμόρφωση της συμπεριφοράς του παιδιού. Οι γονείς πρέπει πριν
από όλα να καταπολεμήσουν τους δικούς τους φόβους και τις δικές τους
ανασφάλειες. Διότι όταν το παιδί νιώθει τους γονείς του αγχωμένους,
φοβισμένους και ανήσυχους θεωρεί το φόβο δικαιολογημένο και δεν
προσπαθεί να τον αντιμετωπίσει. Σε καμία περίπτωση ωστόσο δεν πρέπει ο
φόβος του παιδιού να παραβλέπεται ή να τιμωρείται. Ο φόβος ενόψει μιας
νέας αρχής είναι απόλυτα φυσιολογικός και δικαιολογημένος. Οι γονείς
οφείλουν να δείχνουν κατανόηση μπροστά στις ανησυχίες του παιδιού και να
επιβραβεύουν τις προσπάθειες του για προσαρμογή και να δείχνουν πάντα
διατεθειμένοι για βοήθεια και στήριξη σε ότι χρειαστεί.
3. ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ
Είναι πολύ βοηθητικό το παιδί να ξέρει από πριν το χώρο του σχολείου.
Όσο απλό κι αν ακούγεται η γνωριμία του παιδιού με το χώρο προσφέρει
στο παιδί ασφάλεια και βοηθά στην προσαρμογή του. Είναι καλό το παιδί
τις πρώτες ημέρες να πηγαίνει στο σχολείο με κάποιο πολύ οικείο του
πρόσωπο αν όχι με τους γονείς του και να ξέρει ότι το πρόσωπο παραμένει
εκεί ένα χρονικό διάστημα. Τα πολύ μικρά παιδιά ίσως είναι καλό τις
πρώτες μέρες να πηγαίνουν και να φεύγουν μαζί με το πρόσωπο που τα
συνοδεύει με στόχο να μειώνεται σταδιακά η ψυχολογική ένταση του
αποχωρισμού.
ΕΙΡΗΝΗ ΜΕΣΣΗΝΗ, Σύμβουλος Επικοινωνίας, Διαταραχών Λόγου και Ψυχικής Υγείας
ΠΗΓΗ: http://bemary.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου